Замръзналото кралство на Дисни

Не знам за вас, но когато аз чуя Дисни в мен се пробуждат прекрасните ми спомени от детството свързани с техните анимации. И сега, въпреки че вече не съм дете, Дисни отново ме зарадваха изключително приятно и то точно за празниците.
Малко преди декември по кината тръгна новата 3D анимация "Замръзналото кралство". Какъв по-подходящ момент за този филм от Коледните и  новогодишни празници?!
Сюжетът е базиран по приказката на Ханс-Кристиан Андерсен "Снежната кралица". И макар Дисни да ни представят една малко по-различна история, "Замръзналото кралство" е също толкова пленяващо и приказно вълшебно колкото оригиналната история на Андерсен.
Действието се развива в кралство Арендел - дом на двете главни героини Елза и Анна.
Елза и Анна са сестри и принцеси на Арендел. Те са много близки. Елза притежава могъща дарба да замразява всичко, до което се докосне. При нещастен инцидент Елза неумишлено наранява Анна. С цел да предпази сестра си и близките си Елза се изолира от света. Двете сестри се отчуждават. Но в деня на своята коронацията Елза губи отново контрол върху силите си и изплашена да не навреди на хората в кралството избягва в планината, където създава свой собствен леден дворец. От тук започват и приключенията на принцеса Анна, която е твърдо решена да помогне на сестра си и да я върне у дома. Предстоят й срещи с планинеца Кристоф и неговият северен елен Свен, мистични тролове и един очарователен снежен човек.
Ето ги и героите на Замръзналото кралство:
Елза - кралица на Арендел. Родена с могъща дарба, Елза прави всичко възможно за да я контролира и така да защити близките си. Тя се изолира от света за доброто на всички.
Анна - принцеса на Арендел и по-малка сестра на Елза. Прекарала цял живот затворена в двореца със семейството си, Анна е самотна, но винаги е оптимистично настроена. Без колебание се впуска в пътешествието на живота си.
Кристоф - планинец и търговец на лед, отгледан от тролове. Кристоф предпочита компанията на своя северен елен Свен, пред тази на хората, с когото е неразделен от детството си. Въпреки, че Анна не му допада, той е с добро сърце и няма да я остави да се скита сама в планината.
Ханс - принц от Южните острови, има дванадесет по-големи братя. Ханс е изключително чаровен. Няма как да не направи впечатление. Анна го намира за особено приятен.
Херцогът на Уеселтън - хитър търговец, желаещ да знае тайните на всичките си търговски партньори. Притежава доста голямо самочувствие.
Олаф - мил, дружелюбен снежен човек. Олаф може и да е сътворен от сняг, но обожава идеята за лято, слънце и всичко топло. Лично на мен ми е любимецът в цялата история.
Анимацията върви по кината и e озвучена на български език. По принцип не обичам българското озвучаване. Не искам да омаловажавам труда на нашите български артисти, но лично аз предпочитам да чуя оригиналния глас. Но все пак на малките деца ще им е трудно със субтитрите, особено когато още не са се научили да четат. Помня как навремето аз молих родителите ми да ми четат субтитрите. :) Милата ми майка цял час и половина трябваше да чете субтитрите на мен и сестра ми. Този път българският дублаж ми хареса, както и превода на песните. Бяха много сполучливи.
Филмът е прекрасен както за деца така и за възрастни. Набляга се най-вече на семейството и точно за това е подходящ за гледане за всеки период от годината, не само за коледните и новогодишните празници. Определено смятам да го добавя в колекцията си от анимационни филми. Човек никога не е прекалено стар за приблизително един час и тридесет минути анимация.
Горещо препоръчвам "Замръзналото кралство" на малки и големи. Дали ще е за да заведете децата си или за да станете пак за малко самите вие дете, но отидете да го гледате. Заслужава си, като всяка една анимация на Дисни. Определено ще ви трогне и ще ви накара да се усмихнете. :)

Коментари

Популярни публикации от този блог

300: Възходът на една империя!

Диагноза: СЕКСИ! ревю/ I Feel Pretty review

Престъпленията на Гриндевалд - Ефекти и Разочарование