Колко е трудно понякога да откриеш таланта си

Здравейте, уникални!
Преди време ми дойде музата да се разпиша за нещо, което всички ние притежаваме макар и това наше качество да е в различна сфера за всеки един от нас - талант. Вярвате или не всеки от нас има някакъв талант заложен в себе си.
"Това че не си открил все още таланта си, не означава че нямаш такъв."

Да, знам че вече не съм дете, но ако се замислим точно фразите от филмите за деца са най-смислени. Те определено те зареждат с положителна енергия. И след тази положителна мисъл на жабока Кърмит нека се замислим как можем да открием какъв е нашият талант или да го преоткрием наново.
Споделям личния си опит и наблюдения. Не съм професионален съветник или оратор. Някои от нещата съм опитала самата аз или мои приятели.
1.Размърдайте се. Определено няма да разберете какъв е таланта ви като си седите вкъщи пред телевизора или Facebook. Може и да успеете да намерите от тях някое и друго вдъхновение, но докато не се заемете наистина да действате, нищо няма да стане. Допреди няколко години моя приятелка нямаше постоянна работа. Не се задържаше никъде. А днес живее и работи в Англия. Откри, че й се отдава да ръководи екип. Започна като служител, а сега е мениджър.

2.Опитвайте нови неща. От значение е да не се ограничавате. Ограниченията пречат на личностното развитие. Ако ви харесва фотографията, отидете на курс по фотография.Кой знае пък?! Може да се окажете следващата Ани Лейбовиц! Ако харесвате литература, отидете на литературно четене. Много често млади неизвестни никому писатели четат там части от своите произведения. А ако ви дойде музата да напишете и вие нещо, следващия път го прочетете пред всички.  
3.Наблюдавайте се. Да кажем, че ви харесва да танцувате. Наблюдавайте се в огледалото или си направете запис как танцувате и преценете дали ви харесва видяното (Правила съм го!). Големите художници са преправяли най-великите си произведения отново и отново. И отново.
4.Вслушвайте се в мнението на страничните наблюдатели (за предпочитане е те да не са от вашия кръг на приятели и познати). Вярвате или не, но понякога точно тези хора ще ви кажат истината. Ще дам пример със себе си. Обичам да танцувам, както вече неведнъж съм споменавала. Ходя редовно на зумба, но от скоро смених залата. След като приключихме една от скорошните тренировки в новата зала една жена дойде при мен и при моя приятелка, с която тренирам и каза: "Момичета, вие танцувате прекрасно. Аз само вас гледах." Беше много мило от нейна страна и малко или много това ни стимулира и сега правим хореографии и ги снимаме за Youtube. (Да подчертая, че мислим хореографиите само за удоволствие. Не сме инструктори или нещо подобно. Поне не все още.)
5.Не се сравнявайте с другите, а със себе си. Вие сте си единствената конкуренция и стимул. Стремете се утрешното ви Аз да е по-добро от днешното. Преди си мислех, че трябва да съм по-добра от другите и ако нещо не се получаваше от раз при мен, а при другите веднага за мен това беше равнозначно на провал. Беше голяма грешка да мисля така. Сега гледам да съм си аз и да се уча от грешките си. С всеки изминал ден се стремете просто да сте по-добра версия на себе си. 
6.И последно, но не по важност - когато откриете таланта си не го загърбвайте. Развивайте го и бъдете щастливи, че имате талант. Отново от личен опит знам, че когато загърбиш таланта си, после е много трудно отново да го пробудиш в себе си. Това се случи и с мен преди време. Но за мой късмет направих две нови приятелства, които ми вдъхнаха стимул и отново го зародиха.
Няма човек без талант. Просто нашите таланти са концентрирани в различни области. Чарлз Буковски е започнал да пише едва през петдесетте си години. Ричард Брансън е напуснал училище на 16 години и е издал първото си списание. Рано или късно всеки един от нас открива своя талант. Дали вече талантът ще стане част от работата и ежедневието ни, това си е наш личен избор. Както споменах по-горе, не съм експерт или нещо подобно, но просто знам, че по един или друг начин всеки човек носи в себе си нещо специално. Нещо, което кара другите хора да се усмихнат. За мен талантът е точно това - онази твоя дарба, която ще постави усмивка на лицата на другите. 

Коментари

  1. Отговори
    1. Няма проблем! Знаеш ли, много харесвам такъв тип публикации, защото си проличава как човек не е нужно да е професионалист в дадената област, а да има усет и прозорливост. Аз примерно съм психолог, но не защото съм психолог се сещам за тия неща, а съм психолог, защото се сещам за тях ;) Така че бъди щастлива, че интуитивно си психолог. Професионалното звание не е толкова важно :3

      Изтриване
  2. Много позитивна и зареждаща статия! :) Аз напоследък живея с мотото: "Единственият човек, с който трябва да се сравнявате сте вие в миналото. И единственият човек, от който трябва да сте по-добри, сте вие сега!"

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Диагноза: СЕКСИ! ревю/ I Feel Pretty review

300: Възходът на една империя!

Престъпленията на Гриндевалд - Ефекти и Разочарование