"Нощта е действие" в Бургас с Августин Господинов

Време е за малко обогатяване на литературните ни познания и по-специално - поезията.
На 26.11.2014г. в Бургас в бар "Без Име" се състоя представянето на стихосбирката на Августин Господинов "Нощта е действие". Но нека първо поговорим за поета и после ще кажа и как мина вечерта.
Илиян Любомиров или Августин Господинов (артистичния му псевдоним) е една от новите фигури в българската поезия. Роден е през 1990г. в София. Завършва немската гимназия в София. След това заминава за Берлин, за да следва политология. През 2012г. създава Letters of flesh, сайт за къси разкази, но постепенно започва да се публикува и съвременна поезия.
Това е официалната част, която се публикува във всяко едно интервю за него. Дотук нищо ново. За това веднага влагам и личното си становище.
През 2012г. моя приятелка ми прати да видя Letters of flesh. След поредния тъп изпит по счетоводство, който ме срина психически, имах нужда от нещо, което да ми грабна вниманието. И понеже винаги съм обичала литературата, приятелката ми прецени, че този сайт ще ме разведри. Първият разказ, на който се спрях, разказваше за срещата на млад човек с проститутка и отвращението, което след това е изпитал. Не звучеше много разведряващо, НО беше толкова реално докато го четях и определено ми грабна вниманието, че забравих тъпия изпит. После минах и на другите разкази. Трябва да ги прочете, само това ще кажа.
Представянето на стихосбирката "Нощта е действие" се състоя в Бар "Без Име". Това е един от любимите ми барове в Бургас, който наскоро си смени адреса. Оказа се по-интересно отколкото очаквах. Вместо само да стоим и да слушаме любовните излияния на младия поет, се насладихме на красивите стихове поднесени с уникално чувство за хумор. Стиховете му са лесни и приятни за слушане и четене, а самият Илиян е много положително зареждаща личност. Отговаряше на въпросите на публиката и раздаде на всеки автограф с посвещение в книгата му. Всеки имаше възможност да си я закупи. Цената й е 10 лв. Аз също се сдобих с моя книжка с автограф и  посвещение.
Ще направя ревю на книгата много скоро. Обещавам.
Друго интересно нещо беше присъствието на хора от всяка възрастова група. Дори и деца. Хубаво е да учим децата си на култура и да обичат литературата още от малки, но понякога си мисля, че едно 5-годишно дете няма място на такива събирания. Просто вдигат прекалено много шум. И това е нормално. На децата им се играе, не им се стои на едно място. Освен ако не гледат някоя анимация или са на куклен театър.
В заключение:
Моята сряда вечер беше поетична и позитивна. И понеже съм човек на настроенията, май ще съм романтично настроена поне седмица. Единствено съжалявам, че бях там само за литературното четене на стихосбирката. Какво да се прави? Сара няма да се изведе сама на разходка.
"Нощта е действие" ще има още литературни представяния в България. Ако имате възможност и  желание останалите градове са Варна, Русе и Велико Търново.
П.С. Снимките са от официалната група на бар "Без Име" във Facebook. И благодаря на Маруся Русева, затова че ги е споделила.

Коментари

Популярни публикации от този блог

300: Възходът на една империя!

Диагноза: СЕКСИ! ревю/ I Feel Pretty review

Престъпленията на Гриндевалд - Ефекти и Разочарование